Instalacja fotowoltaiczna a poszycie dachu – czy możesz stracić gwarancję
Wielokrotnie pisaliśmy już o tym, że prawidłowo wykonany montaż instalacji fotowoltaicznej może uchronić przed wieloma nieprzyjemnymi przypadkami. Nie da się jednak ukryć, że instalacja stanowi ingerencję w poszycie dachu i stanowi dodatkowe obciążenie. Czy to oznacza, że decydując się na fotowoltaikę musimy liczyć się z utratą gwarancji na poszycie?
Warunki określa producent
Przed podjęciem decyzji o montażu warto skonsultować się z producentem poszycia i dowiedzieć się, jakie dokładnie są warunki gwarancyjne. Użytkownicy starszych budynków mogą wyjść z założenia, gwarancja na ich dach już dawno minęła. Warto jednak pamiętać, że gwarancja na poszycie od najlepszych producentów może wynosić nawet 60 lat! Sam fakt, że na naszym dachu pojawiła się instalacja fotowoltaiczna nie powinien być jednak przesłanką do utraty gwarancji na dach. Niezwykle ważny jest jednak odpowiedni wybór firmy montującej fotowoltaikę. Gwarancja producenta poszycia dachowego to jedno. Czym innym jest natomiast gwarancja firmy fotowoltaicznej. Również tu koniecznie sprawdźmy, jakie są warunki gwarancyjne. Niezwykle istotne są certyfikaty i ubezpieczenie posiadane przez firmę monterską.
Zobacz: Jak wybrać firmę fotowoltaiczną, by nie żałować?
Kiedy producent poszycia może odmówić uznania gwarancji?
To kolejny przykład na to, jak istotne jest dokładne sprawdzenie firmy, której chcemy powierzyć montaż instalacji fotowoltaicznej. Producenci poszyć dachowych podkreślają bowiem, że zdarzają się zgłoszenia reklamacyjne, które spowodowane są montażem instalacji fotowoltaicznej i które są odrzucane. Główne przyczyny, dla których reklamacje są odrzucane, to błędy popełniane podczas montażu fotowoltaiki. Trudno się dziwić - skoro uszkodzenia wynikają z niefachowego działania osób trzecich, producent nie ma podstaw do uznania swojej winy. Najłatwiej zobrazować to na przykładzie samochodu: jeżeli powierzymy naprawę usterki przypadkowemu warsztatowi i po jakimś czasie dojdzie do poważnej awarii, producent samochodu nie uzna gwarancji. Powodem awarii nie będą bowiem błędy popełnione przy produkcji, a niefachowa naprawa przez osobę trzecią. W sytuacji, gdy uszkodzenie dachu wynika z błędów popełnionych podczas montażu instalacji fotowoltaicznej, roszczenie należy zatem skierować do firmy, która instalowała panele.
Zobacz: Czym różni się gwarancja na instalację fotowoltaiczną od rękojmi?
Jak widać montaż fotowoltaiki nie powinien być powodem do obaw o gwarancję na poszycie dachu. Jest jednak jedno, bardzo ważne, “ale”: montaż musi być przeprowadzony prawidłowo, a firma, która go dokonuje musi posiadać doświadczenie poparte odpowiednimi certyfikatami. To kolejny z przykładów na to, że wybór przypadkowej, taniej firmy fotowoltaicznej może być źródłem wielu późniejszych kłopotów.
Umów się na niezobowiązujące spotkanie z naszym doradcą i dowiedz się, jak dbamy o zachowanie najwyższych standardów podczas montażu instalacji fotowoltaicznych – wystarczy, że wypełnisz poniższy formularz.